Wednesday, 28 August 2013

SISKOM Annual Dinner 2013


Assalamualaikum and Salam Sejahtera...


Hye there.. Lame giler zira xupdate entry blog zira nie.. hehe... Im bit busy now... Nak dkat dah "FINAL EXAM" tau.. Tanapaku sedari final exam is around the corner already.. Argghhhh!!! dupppppp dapppppppp..!!!!!! duppppppp dapppppp!!!! Nervous!!!! Just cool and relax,,okay..hakhak,,,

My entry for today is sal SISKOM Annual Dinner 2013.. Excited giler tau.. hehe.. Hello,, im part1,,okay.. of coz lah excited ckit.. First time kot..hehe.. The theme is Black and White..huhu..The excited part was went we as part1 studenst have  to perform infront of audiences during the dinner... OMG!! Dbar gler kot saat tu.. hehe.. Tapi,, alhamdulillah.. Dinner kitaowg berjlan dgn lancar.. Sweet Dinner ever..

Ok,, macam bese.. Zira akan selitkan beberapa pics untuk kowg tgop..
Just enjoy!!!
My punyer classmate,, CS1101A





We're Twin... hehe.. Just kidding..^_^

Just like an angel,, right,,,

By : Nur Azira Jusoh

Wednesday, 21 August 2013

LOOP~


Assalamualaikum and Salam Sejahtera...


Don't cry over the past, it's gone. Don't stress about the future, it hasn't arrived. Live in the present and make it "COUNT".

By : Nur Azira Jusoh

Thursday, 15 August 2013

Jodoh itu Rahsia Allah S.W.T


Assalamualaikum and Salam Sejahtera...

ܓ*..بسم الله الرحمن الرحيم..*ܓ


 ☻

 /\ /\
 .||     ||.
SEKUAT mana kita setia...
SEHEBAT mana kita merancang...
SELAMA mana kita menunggu...
SEKERAS mana kita bersabar...
SEJUJUR mana kita menerima kekasih kita...
SELAMA mana kita bertahan bersamanya...


Jika ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA tidak menulis jodoh kita bersama orang yang kita sukai, Kita tetap tidak akan Bersama dengannya walau engkau bersusah payah mendapatkannya. Maka cintailah orang sewajarnya .... kerana orang yang kita cintai belum pasti jodoh kita nanti, kadang yang engkau nilai baik untuk mu belum tentu baik untuk ALLAH. 

Saat hati berkata " INGIN ", namun ALLAH berkata " TUNGGU ".
Saat AIR MATA harus menitis, namun ALLAH berkata " TERSENYUMLAH ".


Saat segalanya terasa " MEMBOSANKAN ", namun ALLAH berkata " TERUSLAH MELANGKAH ".


~Kita merancang Allah juga merancang tetapi perancangan Allah lebih baik.~






Jika ALLAH Tidak Menulis Jodoh Kita Bersama.. Kita Tetap Tidak Akan Bersama.. Tiada Yang Kebetulan Melainkan Semuanya Telah Dirancang.. Dan Sebaik Baik Yang Merancang Itu Adalah ALLAH s.w.t., Maha Perancang Segalanya.

Hebat aturanNya..=')




Jodoh itu kan Rahsia Allah.. Sweet kan? Allah itu maha SWEET. Dia nak bagi kejutan dekat kita. =D dan kita pula akan sentiasa ternanti-nanti , siapakah jodoh kita. Tapi, sebelum tiba masanya, selagi itulah Dia akan rahsiakan daripada kita. Allah buat macam tu bukan sia-sia, tidak ada sia-sia dalam perancanganNya. Dia nak kita persiapkan diri secukupnya sebelum jodoh itu sampai. Selagi ada masa yang disediakan Allah untuk kita ini, mari kita tambahkan ilmu di dada secukupnya untuk menjadi hambaNya yang bertaqwa. 


Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah.. kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa. 
Sama2 perbaiki diri,minta pada Allah. Dia mengetahui,sedang kita tidak mengetahui bukan? =) [2:216]



Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya.
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH



"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."


(Adz Dzariyat : 49)



Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu

Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup

Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??



".. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.


ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."

(Al Baqarah : 216 )




Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.
Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri



Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan

Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya

"Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."

(Umar Bin Khattab ra)

If you really love her, you won't touch her.
Not even the slightest bit.
You'll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way

"Sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah,membenci kerana Allah & menikah kerana Allah, maka bererti ia telah sempurna imannya."
(HR. Al-Hakim)

Ya Allah temukanlah kami kepada cinta yang membawa kami kepada cintaMu...
Ya Allah jadikanlah kerinduan kepadaMu lebih kami rindui dari yang selainnya..
Ya Allah peliharalah kami dalam kerahmatanMu dan KeampunanMu yang tidak pernah bertepi..Allahumma Ameen ya Rabb..


"Orang itu sedang menunggu kamu di hujung-hujung MUNAJAT dan DOA kamu.." =)

Jodoh itu rahsia Allah, Sunnatullah. Cepat atau lambat, ia akan sampai juga kepada kita apabila tiba masanya. Usah terburu-buru. Sunnatullah tidak boleh digesa, tidak boleh dilengahkan bila sampai masanya..
By : Nur Azira Jusoh

Tuesday, 13 August 2013

Raya 2013~


Assalamulaikum and Salam Sejahtera..

First of all,, "Hi there!!".. Lame giler kot xupdate blog nie..Dah bersarangkan sarang labah2 sdah..hakhak...My entry for today is "Selamat Hari Raya Kowang!!".. Disini zira memohon maaf kepada sesiapa yang mengenali zira dan juga kepada yang tidak mengenali zira,, zira mohon ampun dan sory jika ada salah dan cilap... Maaf Zahir and Batin.. Kira2 0-0 lah ea... Jangan cipan dendam kat i tau.. Xbaek.. Dosa tau.. hehe...

Here some pictures untuk mencuci mata kowang semua sempena raya tahun nie.. hehe..Me and My Family.. Love them so much..hehe...

Just Enjoy,, okay!!!




#My Family and I except my dad... hehe..because my dad xsuke bergambar... urmm.. so sad exactly...





#My sister and I.. Kitaowg emang self-camera...haha...Say Cheese!!!

One but not least,,,


#Pic with my best buddy,,hawa on the first eid..haha...

Air tak selalu jernih
begitu juga ucapanku

Kapas tak selalu putih..
begitu juga hatiku

Langit tak selalu biru
begitu juga hidupku

Jalan tak selalu lurus
begitu juga langkahku

Jika Maaf itu boleh diungkap hari ini
Untuk Apa menunggu hari raya tiba?

Sedangkan hembusan Nafas pun Kita tak pernah tahu bila akan
Berhenti

maka dari itu ku ingin Mohon Maaf atas
Kesalahan Kekhilafan maupun 
Perbuatan yg sengaja & tidak sengaja..
yg membuat sakit hati kalian

Diri hendak memohon maaf atas semua kesalahan...

Selamat Menyambut Hari Raya AidilFitri
Maaf Zahir&Batin
Ikhlas daripada saya,,
Nur Azira Jusoh