Friday, 22 March 2013

Emak Borek Anak Rintik ???


Assalamualaikum and Salam Sejahtera...

Hari ini,, zira telah menghabiskan masa terluangku di rumah nenek dan atuk zira...Wah... miss giler kat diowg..huhuhuhu..Umah diowg is not quite far from our house.. hahahaha... Tapi,, bese r remaja zaman sekarang,, mak ajak g umah atuk dan nenek,, malas.. Sebenarnya,, zira sjew jew nak jenguk atuk dan nenek ari nie bcoz lme xmelawat diowg...Tahun lepas,, xde mase nak melawat... Bese r.. busy dgn extra klz,,omwerk and so on..Struggle for Spmlah jawab nyer zira nie...huhuhuhu.. Rsult Spm...Syukur,, Alhamdulillah..:d
Stop!!!
Zira cite sal entry zira pada hari yang cukup bermakna nie....
 Emak Borek,, Anak Rintik,, kowg pernah dengar x??? hehehehhe.... Comfirm ar xpernah dengar..Memandai jer Zira tukar peribahasa tue...selalu bapa borek anak rintik,,Tapi zaman dah berubah,,dunia dah maju..So,, kena2lah sesuaikan dengan keadaan...hehehe..Tapi,.kita semua pernah dengar akan pepatah ini iaitu "bapa borek anak rintik"...maksudnya seseorang anak itu telah mengikut perbuatan atau sifat bapanya...

Nie lah contoh "Emak borek Anak Rintik" hehehehehe
.
.
Tengok cre my mom and my sis duduk..  hahahaha...
Inilah dinamakan "Emak Borek Anak Rintik"

by : Nur Azira Jusoh

No comments:

Post a Comment